Utflykter!

Livet rullar pa som vanligt har! Fortfarande kanns allt bra och jag borjar kunna fa mig ut pa lite saker utanfor Corte Madera. Det kanns som ag har lart mig det mest vesantliga runt jobbet och att jag kan bprja utforska.

Haromdagen hade vi en tsunami har, efter jordbavningen i Japan. Det var lite otackt eftersom man inte visste hur stor den skulle vara men alla vagar utmed kusten var avstangda och sa vidare.
Vad jag har hort var det nog tack och lov bara en person som gick at.

Denna helgen ar jag ledig och har huset for mig sjalv da min fmilj akte till Tahoe igen.
Fredagen jobbade jag till 2pm och sen kom Sofia pa kvallen och vi at middag och sen skulle vi ta bussen till SF.
Vi hade ingen aning om var den skulle ga ifran men vi visste att det skulle vara nara highwayen.. det lat konstigt.. motorvagen menar jag.
Sa vi packade ner vara fina skor i en plastkasse, satte pa oss gympaskorna och borjade traska nerat. Pga backarna.
Det ar egentligen bara 5 minuter knappt om man tar bilen, men vi varit inte i tillstand att gora det sa vi fick ga men jag tror det tog oss nastan 30 minuter.
Vi gick till corte madera town center och fragade en karl pa parkeringen dar om vagen, han tuggade pa en cigarr och hade nog druckit ett eller tva glas vin!
Men han var snall nog att kora oss till buss stoppet.
Sa fick vi oss antligen pa bussen och sen visste vi inte riktigt var vi skulle ga av, men jag hade tagit adressen till stallet vi skulle till sa vi fick oss upp pa den gatan efter att ha bytt buss en gang inne i stan.

Dar gick vi runt pa Geary Blvd och letade efter Cafe du Nord men vi kunde inte hitta det. Vi fragade oss for lite men vi hamnade langre och langre ner dar manniskorna och omradet borjade se lite misstanksamt underliga ut. Sa vi stannade en gumma med en stor schafer som sa:
"Ga inte langre ner pa den har gatan for da kommer ni bli ranade."

Sa vi vandeom och borjade ga uppat igen, det var fel hall. Sa fragade vi en annan om vagen och det visade sig att vi var i fel del av stan!
Dar hade jag i all min hast skrivit av fel adress nar vi skulle springa till bussen!
Sa den dar killen som sa att vi var helt fel ute satte oss i en taxi till Cafe Du Nord, vi var framme ca 2 timmar senare an vantat men vi hade inte missat hela kvallen!
Efter Cafe Du Nord och ett band som jag inte minns namnet pa hittade vi ett valdigt trevligt litet hak dar vi slog oss ner eftersom alla klubbar stanger kl 2 i stan (trakigt) och vi inte var sa trotta sa bestamde vi oss for It's Top.
Sen tog vi en taxi hem sa vi var hemma lite efter 4. men aven om det inte blev sa mycket festande var det en valdigt rolig kvall!

Idag akte Sofia och jag pa en liten utflykt!
Vi bestamde oss for att vi skulle ta en svang och kolla hur den amerikanska versionen av IKEA sag ut.
Jag skrev ner vagbeskrivningen och sen for vi.
Vi hade inte kommit langre an over Richmond Bridge forran vi tappade bort oss lite.. sa vi stannade pa en gas station och fragade om vagen, det var en valdigt trevlig man som satt dar! han skrev ut vagvisningen pa datorn och forklarade tre ganger innan han lat oss aka vidare. Sen visade det sig att jag hade exakt samma vagbeskrivning men att vi bara hade missat en avfart, ibland ar det valdigt daligt skyltat har!
Vi fick oss fram iaf och det var roligt!
Vi at svenska kottbullar med potatismos och lingonsylt och KEXCHOKLAD!
Och sen skyndade vi oss vidare till den lilla matbutiken. Dar hittade jag Leksands Knacke och kaffe och herrgardsost och kaviar och BILAR.
Sa nu dricker jag mitt riktiga kaffe och kakar knacke med kalles randiga och herrgardsost och det har aldrig smakat sa bra!

Ikvall ska jag aka bort till sofia och sova over hos hemme for vi ska pa ett event imorgon som ar obligatoriskt
men inte sarskilt lockande.


Ny roadtrip planeras in snart!


Pa vag till bussen


vid bussen stoppet


Cafe Du Nord och... ja..minns som sagt inte men det var ett trevligt band!


CDN


snygg


bra






Whiskey Sour med korsbar!


Femme Fatale pa It's Tops!


en spelargrej


It's Tops


Emeryville Oakland

En fatolj


markus stoppa inte kottbullar inte nasan!


Lite fodelsedagspresenter och grejer! men kaffet ar MITT!


thats how we say good-bye in Swedish!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0