The Perfect Match

For dom som inte redan vet har jag flyttat till San Francisco, Kalifornien och jobbar med barn (au pair) och kommer snart att borja plugga.

Landade i fredags kvall i SF och sedan dess har det varit galet! Det ar sa mycket som hander hela tiden sa jag kommer knappt ihag vad jag gjort pa morgonen och det har bara gatt tva dagar. Det kommer att lugna ner sig sa snart vi kommit in i rutinerna har Shari lovat!

Ska forsoka summera veckan lite iaf...

Mandag 24 jan flog jag fran Landvetter till NY. Motte tva brudar pa flygplatsen som skulle till samma stalle sa jag hade dom att prata med under resan.
Val framme i NY (15 timmar senare) blev vi hamntade av en snubbe som korde oss ut till Long Island dar jag bodde tills i fredags.
Stallet hette St John's University och var valdigt fint pa utsidan men annars var det inte alls sarskilt markvardigt. Kallt pa natterna, delade dusch/toaletter.

Hade lite workshops,klasser 7-20 och torsdag eftermiddag akte jag in till New York City och kollade runt. Tog baten ut till Staten Island forbi Frihetsgudinnan, var pa Rockefeller Center och sag pa utsikten over staden fran taket - vilket var otroligt imponerde,, Times Squeare och kikade in pa Victoria's Secret.

Fredag var en ganska hektisk dag da vi hade frukost kl 7 och genomgang om hur dagen skulle ga till kl 8. Kl 9 gick bussen till JFK och kl 15.15 skulle planet lyfta till SF. Dock var det nagot som inte var ratt sa vi lyfte inte forran kl 16 och sen var det ytterligare 7 timmar pa flyget.  (jag ser inte fram mot resan hem nar den blir dags)

Shari kom och hamtade mig pa flygplatsen och vi akte hem till CM dar barnen och Jeff vantade uppe pa att jag skulle komma.
Huset ar hur tjusigt som helst och Jeff, Shari och barnen ar toppen!
Blev visad runt lite i huset (mellanvaningen och nedervaningen) tredje fick jag inte se forran idag.
Sen at jag och Shari middag och pratade lite - Jeff holl sallskap. Sen gick jag och lade mig.

Lordag vaknade jag kl 5 och kunde inte somna om. Gick upp och duschade kl 7, at frukost med shari och barnen kl 8-9, gick till parken med Jeff, Maddie och Alex for Alex hade fotboll och jag och Maddie traffade en kompis sa vi gick till lekparken. Var dar ett par timmar och sen for vi hem och at lunch.
Efter lunch var Maddie pa kalas och jag Jeff och Alex akte och handlade.
Sen nar alla var samlade hemma igen tog jeff med mig att trana kora bil sa vi akte runt lite i stan och ut till Rodeo Beach mm.
Det ar helt sinnessjuk natur har!
nar vi kom tillbaka hem hade folk redan borjar komma da Shari och Jeff bjudit in kompisar for ett avskeds/valkomst party for mig och Isabel (deras forra au pair) och dom sista akte inte forran ca kl 22-23.
gick och lade mig direkt.

Vaknade kl 8 idag och at frukost. Efter att alla klatt pa sig akte vi till grannbyn pa play date och kom tillbaka hem vid lunch.
at lite och sen skulle maddie pa kalas, alex var trott sen igar och stannade hemma sa jag och shari lekte med honom i tva timmar och roade oss med att kasta boll.
maddie kom hem och vi satt ner en liten stund sen kl 16 var det fotbollsmatch i Mill Valley sa vi akte dit och kom hem kl 18, badade barnen och sen at vi middag, lakte lite och sag ett avsnitt Scooby Doo och sen laggdags!

Det ar lite vad som hant sen jag akte..


hur som helst trivs jag och allt ar lyckligt, det ska visst bli fint vader i veckan och imorgon ska jag och Isabel aka runt och fixa lite grejer.

Godnatt.



















Kommentarer
Erna

Hej Anna!

Jag saknar dig som f-n, men e glad att du verkar ha de toppen!!!

Kul med alla bilder, så man kan se vad du upplever på din resa.

Massa kramar från ett snöigt Stockholm.

2011-01-31 @ 10:23:27
Patrick

Hoppas du har det jättefint där borta så kanske vi ses igen när du kommer hem igen! Lycka till!

2011-01-31 @ 13:25:26
Joakim A.

Hej Anna. Tack för det fina julkortet.Önskar dig en mysig o fin Jul med alla tillbehör.Ha de´t. J.A.

Svar: Jag ar glad att det kom fram! Tack sa mycket... Hade helt glomt bort min blogg men kanske ska borja anvanda den igen, eller vad tycker du?
Anna

2012-12-20 @ 12:33:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0